LOGICOMATEMÀTICA


PROCEDIMENTS– ACTIVITATS  RECURSOS  CONTINGUTS  RECONEIXEMENT I IDENTIFICACIÓ
A.1.- Identificar, definir, i/o
reconèixer qualitats sensorials:
- Taulers
- Blocs lògics de Dienes
- Altres materials lògics
estructurats
- Reconeixement de
qualitats (forma, color,
mida,  gruix).
- Ús de llenguatge simbòlic
- Creativitat i expressió
JOCS:
1. La tortuga presumida: els nens juguen amb un tauler molt senzill, peces de diferents formes i
colors, i els daus d’identificar colors. Tiren el dau. Han d’identificar el color i vestir la tortuga del
color que ha sortit, tenint en compte també les formes.
2. Joc de la peça amagada: s’agafa una peça dels blocs lògics o de qualsevol altre material.
S’amaga. Els nens han de fer preguntes per endevinar de quina peça es tracta, i només es pot
contestar "sí" o "no".
B.- RELACIONS
B.1.- Equivalències
- Classificar peces i situacions diverses
de forma variada i segons número
d'atributs
- Determinar criteris classificatoris
- Taulers
- Blocs lògics de Dienes
- Altres materials lògics
estructurats
- Classificacions i
equivalències.
B. 2 .- Diferenciacions
- Classificacions per diferència
- Jocs de diferències
- Dòmino
- Circuits
- Blocs lògics de Dienes
- Altres materials lògics
estructurats
- Estratègies resolutòries
B. 3.- Seriacions
- Reproduir sèries
- Cercar la continuïtat d'una sèrie
- Cercar l'error de la sèrie
- Deduir el model
- Itineraris
- Collarets
- Correspondència per còpia
a partir d’un model
JOCS:
1.- La tortuga presumida: els nens juguen amb un tauler molt senzill i peces de diferents formes
i colors. Han d’associar els colors amb les formes i classificar les peces en el tauler.
2.- Joc del dòmino de les diferències: s’hi juga amb els blocs lògics o qualsevol altre material
estructurat. Es tira una peça, el següent jugador ha de tirar una altra peça que canviï en un atribut,
i així successivament. El joc es pot fer més difícil fent que cada vegada canviïn dos atributs, tres,
etc. 
Any Mundial de les Matemàtiques
3.- Els circuits: es tracta de fer cadenes de canvis. Es poden dissenyar circuits de diferents
formes i es tracta que els nens arribin a la meta.
4.- Els collarets: es tracta de què els nens i nenes facin seriacions d’una forma lúdica, utilitzant
pasta de sopa i un cordill. Es dóna un model i els nens l’han d’anar reproduïnt, fins que obtenen
un collaret, o un braçalet, etc.